2 October 2014

Aan het werk

Tja, je kunt wel wachten tot je een verheven idee krijgt maar je kan ook meteen beginnen. Een schapekop en paardenhoofd, groter dan je kunt bedenken
want alles krimpt 21 %. Wordt wel heel zwaar want uithollen is er niet bij. Ik moet wennen aan het porselein, dat is stopverf-achtig. Mal gaat nog zwaarder zijn. Wat me opvalt is dat je gemakkelijk bij oplossingen/antwoorden komt waar makers door de eeuwen heen ook op kwamen. Omdat je het eerder gezien hebt maar ook omdat de gedachtengang gelijkelijk is. Waar moet de schapekop op staan? Op een lichaam. schapelichaam? Nee, want dan had ik beter een heel schaap kunnen maken en dat wil ik niet. Dus een tussenlichaam. Een mannenlichaam en jawel hoor, daar heb je hem al! God zelf! Nog benen erbij en dan komt Egypte om de hoek kijken. Ipv benen kan je bokkepoten doen, technisch moeilijk maar wel weer heel andere uitstraling. Moet dat allemaal van porselein? Wel nee, kan ook van hout of brons, veren, haar.
Alleen de kop van porselein en eventueel het lijf. Liefst natuurlijk alles van piepschuim maar dat materiaal heeft geen karakter. Het is dus een complex project, want hout en brons doe ik dan elders. Brrrr.

Ik pak mijn werkjekkertje en begin alvast.


No comments:

Post a Comment