5 November 2015

De poort is klaar

De poort is klaar! De onderdelen zijn prachtig uit de oven gekomen. Oei, hoe ga ik dit straks vervoeren?
Ik laat een houten kist maken voor transport naar Rotterdam, maar straks, in mijn auto, hoe moet dat dan? Ze wegen per onderdeel achtendertig kilo dus het moet lukken. De delen vallen niet ín elkaar, ze staan óp elkaar. Dat was nieuw voor mij. Typisch Chinees, iedereen laat je gewoon aanmodderen, ofschoon ik een paar keer vroeg om de zuilen op elkaar te zetten vóór het bakken. Dat kon niet. De tekening sluit perfect aan maar zit er een randje tussen. Als ik vertel dat ik thuis met nog iemand de onderdelen op elkaar zal zetten is iedereen stomverbaasd. Je neemt toch gewoon de heftruck?
Nog twee ronde houten sokkels eronder en klaar ben ik.

Er valt wat te vieren vanwege de poort die zo goed gelukt is. Dus laat ik op de markt de kleermaker een donzen pak op mijn maat maken. Gisteren paste ik het pak. De broek krijg ik nauwelijks over mijn knieën, het kruis hangt tussen mijn dijen en in zit-positie heb ik een bouwvakkers-decolleté. Het is flessen-doppen hardgroen, je wilt je vijand er niet in zien. Ik koos het zelf uit. Er was nog een zachtgroene stof maar ik dacht: "Nee! Durf maar eens uit je comfort zone te stappen".





2 comments:

  1. Prachtig GROOT werk ! en dat pak staat je ook mooi, als het nou ook nog lekker wilde zitten.......! Tot spoedig maar weer in Amsterdam.

    ReplyDelete
  2. mooie poort;
    fijn dat ze goed uit de oven zijn gekomen;
    leuke figuren op en hangend aan de trappen, ben benieuwd;
    leuk winterpak, je gaat zelfs hier opvallen in de stad, en een bouwvakkers-decolleté, dat heb je zeker niet ;-)
    amities, louis

    ReplyDelete