19 November 2014

Chinese yogales


Gisteren Chinese yogales gehad. In een donkere steeg, ergens achterin, is elke dag Chinese yogales.
Vijftien meisjes zitten op hun matten, het is koud
maar ze strekken alvast hun spieren. De lerares ziet eruit alsof ze de vrouw van een maffialeider is. In zwart glimmend sky, met haar strak naar achteren, klein autobandje om het middel. Ik licht op als een enorme roze baby in mijn pas gekochtte sport ensemble. We beginnen. Ik wist niet dat ik het nog kon maar het lukte me tot mijn verbazing best om mee te komen. Ook verstond ik woorden die de lerares zachtjes lispelde. Opschudding ontstond toen ik iets kon dat niemand anders kon: the foreigner lukt het wel! How come? (gewoon, iets met armen achter je rug, niks aan). Na anderhalf uur les bedankte ik de juf. Volgend jaar kom ik elke avond.


No comments:

Post a Comment