18 November 2014

Antwoorden op brandende vragen

Waar is de man met het gekooide vogeltje om zeven uur in de morgen? Hij kreeg ruzie met een vrouw
met twee vogelkooitjes.
De vrouw krijste en beende woedend weg. De man is daarna niet meer gezien.
Waar zijn de wenende vrouw op de scooter en de sussende man gebleven?
Hij kwam niet meer weerom nadat zij verdronk in haar tranen
Wat is er gebeurd met Geluk en het kartonnen meisje? Na zijn examen gaan ze uit elkaar. Hij slaat haar, vertelt ze me lachend. Hij wil haar niet meer zien, zegt hij blij. Altijd moet ze praten. (Hij is enig kind, een kroonprins die niet kan delen.) Dan wordt ze ziek, griep. Hij verzorgt haar en het raakt weer aan. Voor altijd blijven ze bij elkaar  (en slaan elkaar). 
La Deutekom en de muziekanten van de opera? Zij treden eens per maand op in traditionele kleding. Zij oefenen door. Ze geven mij gortdroge apenootjes zodat ik steeds moet hoesten tijden de repetitie. 
Mijn vriendinnetje van vier jaar terug? Zij is ten prooi gevallen aan de geldkoorts, zoals iedereen, hier. Zij penseelt traditionele voorstellingen ter grootte van een duim op een kopje. Ze bekijkt mijn tekeningen en zegt: "You do not finish your drawings?"

En ik? Ik ben losgekoppeld van mijn oude zelf. 
Geluk maakt een boekje van mijn tekeningen (eerste keer), fotografeert mijn werk.(eerste keer en allemaal fout) De opening van zijn fotoexpositie is volgende week. (eerste expositie) ik schrijf een aanbevelingsbrief voor hem voor de Londense academie (eerste keer). Hij krijgt mijn fiets.

Ik pak de kratten in.

Affiche voor de foto expositie.

No comments:

Post a Comment