8 September 2017

Chinese “Fashion” met chinees karton? 
Deze september/oktober ben ik weer uitgenodigd in Jingdezhen. 

Jingdezhen ligt in het noorden van de zuidelijke provincie Jiangxi, China. De keizers van de Ming-dynastie (1368-1619) hadden hun vermaarde porseleinovens in deze stad. Dit porselein was echter alleen bestemd voor het keizerlijke hof. Jingdezhen is de nog steeds wereldhoofdstad van het porselein. 


Dit jaar wil ik het heel anders aanpakken. Mijn nieuwste liefde is karton. Met dit materiaal versierde ik onlangs drie opera’s en de Hugo de Groot kade bij mij om de hoek.  (zie foto) 
Ik wil in het Museum San Bao, Jingdezhen een jungle van karton maken. Hoofdtooien maak ik en kleding van karton, alles met porselein klei beschilderd. 
Het thema voor de expositie is “Fashion” dus dat past precies. 

No comments:

Post a Comment