8 September 2016

Opnieuw naar China!

Opnieuw naar China! 
Vandaag over een week zit ik er weer. Totaal onverwacht krijg ik twee weken terug een 
telefoontje of ik over drie weken mee wil naar Beijing voor een expositie met vier andere 
kunstenaars. Betaald, voor het overgrote deel.
"Ik bel je zo terug, dan moet je ja zeggen." zegt de galerist die me uitnodigt.
Natuurlijk zeg ik ja. Ik moet in tien dagen ter plekke werk voor de expositie maken. 
Al mijn werk dat al in China is, wordt in kisten naar Beijing vervoerd. 
De andere kunstenaars nemen hun werk mee in een koffer. 
De wereld ziet er ineens anders uit.
Wat neem ik mee? Een zak met tien kilo bronzen beeldjes, een groot wasmodel van een beeld dat
ik daar in brons ga gieten, mits niet voortijdig gesmolten. 
Blokken harde was, om iets nieuws te maken, messen, spatels, tandenborstel en een schaaf. 
Dan is de koffer vol. 
Het gloednieuwe Tree Art museum in Beijing wacht op me. 
Wat voor werk ga ik maken? 
Welke tegenwerking ga ik krijgen?
Waar liggen de valkuilen?

Saskia 
Amsterdam, 7 september 2016


No comments:

Post a Comment