5 February 2015

Even voorstellen...

Mag ik even voorstellen? De kleinere dieren:
Kakkerlak. Twee vingerkootjes groot, eet al mijn kleurkrijtjes op
en poept dan gekleurde hagelslag.
Schorpioen. Met hun balletarmpjes omhoog rennen ze naar een donker hoekje. Witte mier. Wit beest met waterhoofd, bouwt met aarde en speek gangen langs de muren. Maak je er een kapot, dan is het de volgende dag weer gemaakt. Zwarte mier. Dat zijn architecten: bij de watercontainer maken ze een paleis met terrassen om bij het water te geraken.
Bosrat. Mollig beestje dat doet als ze thuis is. Ze maken warme nesten van je sokken. Ze doen overal keutels. Gekko. Hangt aan het plafond met zuignappen, maakt spierwitte ronde eitjes en krijst 's nachts. Eet libelles en als hij zijn staart verliest beweegt dat nog vijf minuten. Hagedis. Wisselt van kleur. Het mannetje heeft een oranje  blaasblag onder zijn kin. Bruine Leguaan. Zeldzaam dier, leeft in de boom en eet soms een appel als hij tam is. Wesp "Hey, the name is Spaniard, call me Jack". Jack Spaniards maken nesten met achtkantige coconnen voor hun larven, bij gevaar steken ze. Ze zitten overal aan de dakrand. Ik ben vijf keer gestoken. De bij. Vorig jaar was er een bijennest van een meter in één van de huisjes. Een imker moest het uitroken. No-seams. Onzichtbare kleine mugjes die steken. Bruine duifje. Geen commentaar. Blauwogige ekster. Gemene rovers, ze beloeren me constant. Sugarbird. Drinkt suikerwater en eet broodkruim. Kolibri. Heeft felgroen kuifje en vleugeltjes als propellers. En dan last but not least: de wands: een platte springspin, die zit onder alles wat plat is.
Welkom op St. Eustatius!

Saskia




2 comments:

  1. wel gezellig met al dat kleine grut om je heen, lang niet zo eenzaam als ik me altijd voorstel.. inspirerende omgeving!

    ReplyDelete
  2. Wat een weelde, en wat levert het je weer voor iets moois op!

    ReplyDelete