20 October 2017

Keramiekbeurzen

De grote vaas past net in de koffer en in mijn rugzak kunnen twee vazen. Nog twee vazen in andermans koffer en dan is de bagage klaar.
Op naar de internationale porseleinbeurzen! Russen, mensen uit de Bahama's, Duitsland en Delft natuurlijk. Ik word bij de hand gepakt: "WE WANT PICTURE WITH YOU!" om daarna Chinees keuvelend uit elkaar te gaan. Hier wordt je nog aangestaard. Ik zie een collega die aan een portret van een Hoge Piet priegelt. Een ander heeft grote zuilen gemaakt, net als ik, maar toch n¨¦t iets anders. Ik zie grote ingelijste geschilderde porseleinen platen, technische hoogstandjes die alleen maar hier gemaakt kunnen worden. In andere gebouwen zijn kilometers theepotjes en -kopjes te zien. Op enorme schermen kan je uren durende bijeenkomsten van belangrijke mannen volgen. De zaal slaapt of kijkt op zijn mobieltje en klapt op het juiste moment. De regering gaat het internet nog veel sterker aan banden leggen. Dus blogjes als deze mogen dan niet meer.








No comments:

Post a Comment